Jom Klik Klik

Thursday, October 30, 2014

Laundry Room ~ berangan ~ idaman

Kalau dulu2,aku cam x pernah terpikir pn psl 1 ruang ni..laundry room..
tp lepas terjebak dlm group deco2 dan ade uma sendiri,rasa berminat plak nak ade laundry room..
xdela btul2 nak 1bilik tu die laundry stuff jek..uma bkn beso mane pun..
cm skrg ni,aku ade 1 bilik kecik yg aku jadikan stor and tmpt letak washing machine..
mmg time renovate rumah ritu,aku request nk paip air and lubang utk letak mesin..
sbb ms tu xtau nak letak kat mane nnt mesin tu..nak letak kt luar,kawasan luar tu kurg di yakini lg..hikhik
tp tula,lps join group deco2 tu, trus rasa buat elok2 skit bilik tu..
aku xdela nak bolik tu jd bombastic..tp nak la die Nampak menarik,kemas dan teratur walaupun nama bilik tu bilik stor and tmpt basuh baju..
Tapi kite start dgn angan2 dlu la yer..x kene byr kan?hehhehe..
kite focus utk bhgn laundry jek la dlu..stor kemudian2 la cite..
ape kriteria yg aku nak? 
decoration : simple & sweet
kene laundry basket utk asing2 kan jenis kain..towel 1 bakul,baju anak 1 bakul,baju putih 1 bakul..berbakul2 nampaknye..huhu
pastu, ade tempat proper utk letak detergent,softener bagai tu..rack maybe..takpun shelve..
stakat ni,aku blm aku ade dryer lg..tp mmg teringin la nak 1..tp tah bile la nak dptnye..hahaha
so,jom berangan tgk gambar2 yg jd sumber inspirasi nih..
 
~sume gmbar hasil uncle google.
 
 
 
 
Dapat simple2 mcm dua kat atas ni pun jadikla..tp kene tambah bakul baju skit..
 
 
 
Dalam bayangan,nak bakul2 cam atas2 ni..

Menarik gak ade dispenser cmni..

sgt jatuh cinta bile tgk depa deco mesin ni..
 
kalau la ade ruang yg besar,nak satukan laundry room dgn ironing stuff skali..berangan kan?xpe kan?
 

 
Tapi yang ni epic..aku nak bg sbg penutup cite..
tgh google2,x sangka ade gak org buat cmni..tp yela, mungkin die ade alas an tersendiri..cuma aku x sangka jela sekreatip ni..
nak tgk?jom..scrolllllll..
 
 
..
 
 
 
..
 
 
..
 
 
..
 
 
..
 
 
 
..
 
 
 
..
 
 
...
 
 
 
..
 
 
 
...
 
 
 
 
..
 
 
 
taraaaa!!!(sambil depa tangan)
tak ke ko riso tgh memerut,bnde ni jatuh atas kpale..huhuuhu









5 comments:

  1. Ohhhh.. okehhhh... hahahahahahaha.
    x boleh terima gambar last skali tuhhhh.
    Rasa nk hempuk jer tukang design tuh. Hahahahaha.

    ReplyDelete
  2. Arkksss dahsyat jgk tu.

    Sy cdg nk buat 3 bakul.
    1 bakul utk suamisteri.
    1 bakul utk anak (ank bru sorg)
    1 lg utk lain2, mcm cadar, towel etc.

    Buat masa ni, bru ada 2 bakul, br je buat label, Blum pasang lg.hehe.

    ReplyDelete
  3. waaah..dh ade 2 bakul tu kire dh bgs sbg permulaan..okey,nk g terjah tgk..:)

    ReplyDelete
  4. gambar yang terakhir tu buat saya gelak sorang2. silap2 x boleh nak melepas pasal dok pikirkan benda yang kat atas kepala tu. hahaha

    ReplyDelete