Jom Klik Klik

Monday, February 15, 2016

Mood mendeco kembali menyerang

Skip dulu kisah eczema sbb mcm terlalu banyak nak cerita sampai x tau point mane nak letak..rasa mcm dh bercampur aduk pun ye gak..


Tahun lepas,mmg aku x duduk uma aku tu secara permanent..weekdays duduk uma mak aku sbb dkt dgn tempat keje..weekend baru balik uma sendiri..so rumah tu agak terabai..mood2 nak deco ni mgm ke laut la..tapi tahun ni ktorang laki bini decide nak duk uma sendiri blk..x pela penat sikit ulang alik..makanye....bile dah duduk uma sendiri,mood deco tu mcm bertubi2 dtg menyerang..tp yg x bestnye, duit plak x sama dtg menyerang..hahahhaa..so sikit2 la kan..


banyak tempat yg nk di deco n susun aturnye..tp yg terbaru nih,bilik menjahit!!tetibe secara x sengaja,dah terubah bilik ketiga tu dr jd bilik tetamu kpd bilik menjahit..itu suami juga bebel suda...hahaha..aku kate,nak bersepah dlm bilik ke nk bersepah kt luar?ok ok ok..die setuju sbb die tau,bile aku dah start masuk opis aku tu,mmg mcm kene rebut la jadiknye..


Perasaan meluap2 nak deco tu makin menjadik2 sbb dgn hadirnye gadget baru untuk aku..apakah ia??? tarrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaa....mesin jahit!




Sebenarnye mcm x sangka plak dah ade mesin jahit ni...sebelum ni aku menjahit kt uma mak aku jek..tp sejak dah pindah blk uma sendiri ni,mmg tak blh la nak menjahit..org plak dh memintak2 shawl baru..sebulan gak la x menjahit,jadi gian jugak..so itu la yg membuatkan aku decide bli gak mesin ni..kalau x,rasanye x beli gak..sbb rs mcm x nak bg komitmen sgt..pilih model mesin ni pun,aku x pilih beriye sgt..aku trus cakap dgn org singer tu,aku nak mcm yg hamper sama dgn model mesin mak aku tu..mmg org suggest try brothers or juki,tp aku mls nk pening kepala..yg aku tau,aku nak menjahit cpt..makin byk pilihan kang,makin aku serabut nak pilih..


bile bende gedabak ni dh ade dlm bilik nih,uiiissssh..rs nak menyusun n deco blik tu x dpt di bendung kalau x psl duit..hahahha..so kite cari idea jek dlu..






Ni antara yg aku berkenan la..berkenan kat mata..tp nak buat sendiri,aku byk pertikaian..hahaha..aku suke tgk benang gantung n display cmtu..rasa cam puas..taaaaaaapiiiiiiiiiiiiiii...aku pikir,tak berhabuk ke woiiiii...bile display camtu,pastu benang berhabuk,mmg sakit mata nnt yer..habuk kat benang mmg menyakitkan hati..so kene cari idea lain nak simpan benang..aku dah jumpe beberapa cara DIY, tp blm decide lg nak buat yg mane sbb blm betul2 susun2 lg bilik tu..lps tu baru pilih yg mane ikut kesesuain susun atur bilik tu..


Pastu gantung gunting camtu..mmg Nampak kemas jek..tap imaginasi aku ni melampaui batas gak...aku tebayang kalau2 gunting tu terjatuh kat kaki ko...uiiisssshhh..kalau kaki sendiri ade ampun lagi,ni kalau kali anak...skali lg uiiiiiiiiiiissssh..mmg tak praktikal utk aku..


Tapi blh la amek sikit2 idea2 ni..cuma cabaran aku sbnrnye lebih kps mane nak letak stok kain yg x bergunting,kain yg dh gunting tp x jahit lg..yg dah jahit tp x potong bulu lg..yang tu nak kene piker lebih..sbb kain2 ni la yg selalunye membuatkan bilik aku tu mcm di landa ribut puting beliung..


Ni baru planning phase, nanti kalau dah ade progress akan ku update lg..haaiissh..rindu kat mesin jahit..*rasa nak bg penampo x.. hahahhaha

No comments:

Post a Comment