Jom Klik Klik

Friday, December 12, 2014

apsal pempuan beli tudung banyak2??

tetibe tak reti nak buh tajuk ape..
Tapi nak cite pasal tudung..sebabnya pagi ni dapat soalan dari sorang lelaki..
 
"Kenapa nak beli tudung banyak2?ade tu 1 color pun sampai 3-4 helai"
 
eh eh eh..mmg mintak smackdown budak ni..nama pun pempuan..hehehehe..
tapi mmg betulla kt aku..kemain byk tudung yg aku ade..
aku ni baru 2 tahun berhijrah pakai tudung..tapi stock tudung kalah baju..
shopping baju adela kot setahun skali..time raya..
*nipu nau2 la tu* ok2..setahun tu ade la 2-3 kali..tu pun kalau bonus muncul..
tp dak tudung ni,kdg2 sebulan tu msti ade selai..
nasibla aku ni tudung jenis buat sendiri..tp ade gak la yg beli..tp yg rm10 selai..
 
macam aku ni,mmg dh kureng skit shopping baju..asikla duk ulang yg sama..
tapi!!!dgn wujudnye pelbagai jenis tudung,so kite blh cover sikit baju yg kite duk ulang pakai tu..
baju yg sama rotate setiap minggu, tp tudung lain2..org x brp perasan..
betul x?betul x?hahahhahahaha..
 
dah tu kenapa nak beli 1 color sampai 2-3 helai atau lebih?
sbb kadang2 tiga hari berturut2 kene pakai color tudung yg sama..
so x cukup la selai..tambah cm aku ni, minyak kt muka tu slalu ade kesan kt tudung..
pastu,nanti die akan berbau,agaknye sbb die perangkap sgala bau asap rokok la,asap jalan la,bau tempat makan la..
so aku x selesa la nk ulang tudung yg sama..
 
pastu,tudung ni kan ade trend nye..cepat plak tu trend bertukar2..
kluar 1 fashion,mesti la ade nafsu nak ade selai collection tu..
nama pun pempuan..tapi mtk maaf lah..BIG NO NO NO for me yg jenis berawning ni..
Nampak muke jd tua..dah la aku ni sensitip bab nih..
ini bukan perasaan sendiri yer,sume org yg dh tgk aku try yg berawning ni,sume sound aku,jgn la skali2 pakai..huduh..ok2..sobsobsob..
 
korang ade point lain nak tambah tak?blh aku kuat kan hujah2 aku nnt ble nak perjuangkan hak wanita yang banyak tudung..hahahahahaha
 
tapi ade 1 bende ni,yang aku rasa korg mesti setuju..pasal pin tudung..
ko beli la selori pin tudung,last skali,tinggal ketul jek yang ade..
yang lain xtau la pegi mane..


2 comments:

  1. stament yang last sekali saya memang setuju....

    ReplyDelete
  2. haahhahahahaha.. bab pin tuh memang setuju sangat!
    banyak2 beli.. tinggal 3 jer. sebab skali pakai tudung mesti kena ade 3 pin. hahahahaha

    ReplyDelete