Jom Klik Klik

Monday, February 20, 2017

New Chapter | Eczema | Nadyne Adn

Setahun blog ni berhabuk. Ni pun dapat kekuatan balik nak berblog dari kak gha. Sebab dia pun semangat nak bersihkan habuk blog dia..kuikui


Apa aku nak cerita di hari pertama nih? Kak gha suruh aku cerita pasal eczema. Dalam masa setahun aku biarkan blog ni,dah beranak lagi sorang dh aku haaaaa..dan yang adik ni pun, ada eczema. So kak gha cadangkan aku cerita perjalanan eczema kali ni dari awal. Dengan niat memberi info kepada parents lain kalau dorg terjumpa la blog aku ni..hahaha


Bende yang aku perlu buat,sebaik mungkin menggunakan ayat yang betul supaya senang orang nak jumpa bila cari kat google. #siscuba ..bkn senang weh! dah biasa main pendek2 nih..


Apa yang buat aku lagi semangat nak start berblog hari ni ialah, aku dah join satu program ni, nama die Perfect Eczema Plan also known as PEP. ape ke bende nye ni? aku nak cite lebih2 pun, belum bermula pun lg program ni. Basically, program ni mcm guide eczema sufferer ni untuk sembuh secara 100% dr eczema dari segi pemakan yang betul dan sihat. Coach ni nama die Mizhana. Dulu die pun penghidap E ni, skrg Alhamdulillah dah sembuh. Dia pun belajar dgn mat salleh dari luar Negara. bayaran die RM150 for lifetime(sampai baik).


Mengikut yang aku baca la,dia akan guide kita dari segi pemakan, dia siap bagi menu harian. Pastu ape yg perlu di sapu,dari yang aku baca, dia banyak menggunakan kunyit hidup,VCO,Shea butter,Aloe vera,argan oil, IsnyaAllah semua yang natural.


Kenapa aku nak join bende ni? tak takut kene tipu ke? kalau korang kat tempat aku yg tgh terdesak nih, korang akan ada jawapannya..hahahhaha..Lain sangat nak handle anak E yg dah besar(blh makan sendiri) dengan yg baby,yang bergantung makan dari susu kita. Cabaran dia lain,dengan emosi,mental, mmg lain sangat. apa yg buat aku tertarik, sebab dia ada menu harian, dia guide ape yg blh dan tak boleh, sebab skrg ni aku jadi penakut nak mkn. harap selar dan sawi je hari2. Nak baik E ni,ko kene makan cukup protein dan nutrisi yg lain. baru la dinding usus kau yang bocor tu boleh sembuh dengan cepat. stress weh bila hari2 kita x tau nak makan ape.huhuhu..tambah2 baru lps abes pantang ni,cabaran emosi tu blh buat ko meroyan.hahahahha


Apa lagi yang aku harap dari program ni? bantuan dan sokongan moral dan emosi lah. kalau ikut yang aku baca2,coach ni akan dgn semua luahan dan royanan kita.dia akan layan. kira na tak kena marah la.kalau kita nak Tanya soalan2 yang remeh pun die akan jawab. Rasa nya tu yang sgt di perlukan bg mengharungi E nih.


Hari ni hari pertama program tu, tapi pagi2 ni belum start lg la. Program ni online je,dr FB and WhatsApp,xdela kita kene pegi jumpa dia ke apa. SO skrg ni ,aku still tunggu apa yg akan di buat di hari pertama.Maknanye aku akan update esoklah ye.



Ni page dia kalau korang rasa nak usha2. Kalau tak nak join pun,dalam page ni sendiri ada byk info dah. kalau korang jenis boleh harung sendiri, mmg boleh je guna info dari sini.Macam aku ni,manja sikit,nak org suap2 kan..kahkahkah..korang ingat senang ke nak layan emosi nih?haaaiisshh


Target program ni,utk dewasa korang akan sembuh dlm masa 60 hari. untuk kanak2 plak dalam masa 100 hari. utk dewasa InsyaAllah mmg akan capai dlm 60 hari tu, tp dgn syarat korg x blh cheat pantang dia ye. untuk kanak2,mungkin blh jadi lebih sikit masa penyembuhan tu,sbb kena amek kira faktor2 lain.yela,kanak2 ni bkn blh di jangka. tambah2 plak klo mmg dah guna steroid agak lama.
Doa2 kan lah my baby Nadyne dapat sembuh dgn cepat k.


Ok ni aku tunjuk gambar E Nadyne.




Ni Sebahagian je. Kat badan dah penuh gak. Kat kaki pun dah ade.

Oklah,stop dulu, nak layan sgt perasaan ni,korang pun masing2 paham kan bila dh libatkan anak2 nih perasaan dia mcm mana. Aku harap aku dapat harung semua ni demi Nadyne.
Nanti Esok aku update lg okeh. hari ni macam nak godek2 blog ni, nak tukar2 sikit ape yg rasa nak tukar.hahahha..









1 comment:

  1. Alhamdulillah.. permulaan yang baik ni.
    teruskan menulis pasal eczema. kak gha pasti ramai ibu2 yang perlukan info macam ni. tunjuk mcm mana rupe eczema tuh. senang ibu2 baru nak detect dan take action.
    kak gha macam biasa. sentiasa menyokong dari jauh.

    ReplyDelete