Jom Klik Klik

Wednesday, February 22, 2017

Update sendu untuk eczema

Harini mcm xde progress sgt nak update. Smlm coach juz up a few post yang berbentuk info jek.


Cerita psl paraben dan SLS kat produk2 commercial yg ade kt pasaran yg mudah di dapati kat farmasi mcm Watson dan guardian tu. Dua2 bahan kimia ni mmg x elok utk kulit. Memamng big NO la utk E. Ikutkan untuk yg xde E pun x elok,tp yela,klo aku pun jenis kulit elok,mayb cm xde prasaan nak tukar ke yg organic.sbb organic mahai..kahkahkah. Untuk penghidap E or mak yg breastfeed baby E, tukar kepada produk natural adalah antara langkah awal yg kene buat.


Kapet dah kene campak kalau ade kt uma tu. Antara penyebab yg trigger E.


Pastu bahan utama dalam PEP ni,ialah kunyit hidup. Ini untuk yang kes berair. kene blend kunyit tu dgn air. Pastu tapis. yg air blh buat sapu dan mandi. yg paste tu kene tempek kt tempat berair, hari2..paste ni akan serap air bisa tu. Ikut cakap coach, awal2 tu,paste tu nnt akan jadi hitam tu maknenye serapan air bisa la tu.bila hari seterusnya dah tak hitam,maknanya air bisa dah habis.


Untuk yang kering plak, kene guna aloe vera yg 100% pure. hanya 1 brand je yg di syorkan dalam program PEP ni. Pastu boleh gak guna VCO,pun ade brand yg di sarankan je. Shea butter pun akan di perlukan dlm program ni. yg pure juga ye....


Walaupun info2 ni dah ade, aku still tak berani nak start. dari ape pahaman aku, kene tunggu coach bg arahan. Tapi klau korg tgk mommy2 dlm tu, semua mcm dh nak start buat. bila cmni,aku plak jd cuak sbb aku tak tau nak start mcm mane. Bukan ape,aku rasa mcm tak blh main start jek,mungkin ada cara nak guna bahan2 ni td.


Bacth kali ni mmg terlalu ramai,aku paham kalau coach tak menang tangan. Cuma kalau boleh di beri arahan yg lebih jelas, is better. Maksud aku, bgtau dah blh try buat sendiri ke, tunggu arahan ke. Bende yang ni mcm ding dong ding dong lg. Mommy2 mmg byk soalan2 yg dorg tanye. Jarang dpt balasan dr coach. Tu la takut nak start sbb dari komen2 yg ade, kesan pakai kuyit tu agak buat jiwa kacau, maknenye kene la ade guide dlu kan.


Macam yg aku ckp,xde bene sgt nak update psl smlm. kita tgk harini mcm mane plak.

No comments:

Post a Comment