Jom Klik Klik

Thursday, February 23, 2017

Program Eczema | Day 4

Harini pun x berapa ade bende nak update sgt. Kelmarin aku ada komen kat post pasal kunyit yg di post oleh coach. Aku Tanya coach, kami dah kene start buat sendiri ataupun kene tunggu coach guide dulu. semalam malam aku dpt reply dari coach. Dia cakap dia suh baca dan paham kan dulu info2 yg die bagi,nanti akan ade sesi 1 to 1 coaching, dah senang sikit die nak terang kan kita dah faham sikit2. Tapi boleh dah start dengan yg paling basic, iaitu guna produk yg halal dlm PEP ni, paste kunyit tu dah boleh start gak dan boleh beli Aloe gel yg wajib bli tu. Okeh,so aku dh clear dah.


Apa yg perlu aku buat skrg,mmg kene rajin baca komen2 dalam semua post2 yg coach up tu. Sbb members ade Tanya mcm2 soalan dan coach akan jwb dr masa ke masa. so dari ctu la dpt info.


So ape plan aku nak buat skrg ni? Ada 4 bahan utama yg mcm aku perlukan skrg ni. kunyit, aloe gel,vco dan shea butter




Kunyit hidup
Yang ni aku plan nak buat weekend ni. sbb penyediaan die renyah sikit,mcm x ckup masa nak buat balik keje.balik keje dah ade banyak keje hakiki yg kene siapkan.keje hakiki tu pun dah buatkan aku tido lewat2 mlm. Kulit Nadyne pun dh mcm kurang berair,kire manageable lg so blh kot tunggu smpai weken ni..hahaha..Aku akan cerita detail bila aku dah stat buat dan guna.




Aloe gel
yg ni untuk kulit kering dan gatal. efek sejuk dia tu yg buatkan pesakit jd lega sikit.ini respon dari org2 yg dh guna la. aloe gel ni mmg coach strictly suh beli bran 3W clinic, blh beli tru lazada/11 street. mlm td aku tgk kulit pipi nadyne agak kering,dan die cm menggaru sbb kekeringan tu..ikut dari yg aku baca dari komen2 tu,coach ckp nmpk kering dan die nak menggaru tu,cepat2 sapu aloe gel tu,tp mslhnye aku x bli lg.hahaha..so mlm td,aku pegang tgn die jek la. Pagi ni,aku trus bukak lazada,beli trus. Ni rupa aloe gel nye










VCO - virgin coconut oil
VCO ni pun untuk bhgn yang kering2..blh gak sapu yang dekat merah2..ramai yg recommend beli kt cosway. Aku rasa aku dah kene register jadi member cosway nih..mcm2 yg dh kene beli kt situ..hahaha..




Shea butter
Actually aku dah beli shea butter ni. brand Shea moisture. mmg apply dah utk Nadyne. patutnya shea butter ni untuk melempapkan kawasan yg super duper dry. tp kt nadyne,terbalik.dia kana mengeringkan kawasan yg berair.klo buh kat tmpt kering,dia kana jd lg kering. cuma brand ni aku x sure halal ke x dlm PEP ni. aku tgh tunggu coach respond dari komen sorg ni. tapi kalo dlm grup kumpulan sokongan eczema,brand yg aku bli ni mmg pass la. klo la dlm PEP ni x pass, aku kene bli lain dkt coach. Gambar ni shea butter yg aku dh ade skrg nih.






Tak sabar nak tunggu 1-1 session. cuma skrg,ape yg aku kene buat,catit sebanyak mungkin info2 yg aku dpt dari komen2 stiap post tu. Walaupun blm start ape2,tp aku rs mcm moral aku dh up sikit. mcm blh control skit emosi nih.Emosi ibu ni pun mempengaruhi proses penyembuhan anak E. So korang doakan aku sentiasa kuat dlm perjuangan ni okay! okeh la,kite jupe esok plak..Adios

1 comment:

  1. Alhamdulillah.. banyak membantu jugak PEP ni. sekurang2nye dia ade bg produk yg boleh guna. contoh mcm masa bb menggaru tuh. trus sapu Aloe gel tuh. sekurang2nye x de lah kesian sgt kita tgk dia asik menggaru kan. sekurang2nye gel tuh boleh kurang2kan gatal dia. cepat2 beli k. Moga Nadyne dan ibu dia kuat utk hadap semua cabaran dlm PEP nih. amin~

    ReplyDelete