Jom Klik Klik

Friday, March 17, 2017

Akhirnya~~beli jugak deep freezer

piker unye piker,tangguh punye tangguh..akhirnya beli jugak deep freezer..sebab dah penuh freezer atas tu..kalau sebab perlu beli sbb susu semata,mmg x perlu kot beli..time yaya dlu x still blh manage stok susu kt freezer tu..sbb.......dlu x memasak!kahkahkah..skrg ni sbb kene masak dgn gigih,mmg x ckup la space atas tu..so kene la beli gak..


Kami bli tru lazada je..tapi sebelum bli tu,kami g dlu seng heng..nak tgk size..x reti nak bayangkan setakat mention brp liter je size tu..sbb aku x nak terlalu besar freezer tu..tkt nnt jd tempat main sorok2 je..kahkahkah..lps dah tau size,trus tgk kt lazada..mmg ni yg plg murah la jupe..kalau la ade voucher,dpt la lg murah..tp x blh nk tunggu dah..sbb terdesak dah nak buh bahan2 basah..


Memang syukur la proses pembelian ni di permudahkan..sbb penghantaran di buat hari jumaat mlm,ngam2 ktorg pun smpai umah..xdela nak kene set penghantaran byk kali. wujudnye deep freezer tu,rasa sempit skit dah dapo..hehehe..


So ape lagi,hari ahad tu,terus g pasar borong Selangor..beli stok ikan seminggu..jimat skit..klo x,kene beli hari2..mmg agak mahal la jadinye..Makanya boleh gak aku beli ayam organic trus..dah byk space,blh dah simpan mcm2 kt atas tu..semoga aku istiqamah la memasak ni..Amin..



Ini la rupa deep freezer aku..x besar x kecik..just nice..yang aku nak cite lg ni..ape jadi dgn kotak freezer ni!

Jadik kedai aiskrim yaya katanye..huntongla abah nak layan..berguna gak kotak nih..padahal mata aku dah berbulu jek tgk!buat semak umah!

Sekian kisah deep freezer!






No comments:

Post a Comment