Jom Klik Klik

Monday, March 6, 2017

Bila semangat perjuangan terganggu sikit

pagi2 ni mood dah swing..ikutkan xde hati nak mengupdate nih,tp pikir2 aku kene consistent update pasal eczema,aku cuba gak la mencari idea.cuba gak la mengingatkan ape info2 dari program eczema tu yg blh di share.aku cuba tau..haha


Ape pasal nye mood aku swing arini?kalau takde kaitan dgn E,malas plak rasa nak cite kt sini..aku down..sbb arini anta Nadyne ke taska dlm keadaan yg x best..dh 2-3 hari sblm ni,keadaan E die terkawal..tp tidak utk mlm td sampai ke pg ni..die duk menggaru..cadar berdarah..smpai ke taska td nmpk die tak selsesa sgt2..Mayb smlm aku termakan rending daging,laki aku tersuap lalu aku pun terkunyah dan tertelan!yela yela,slh sendiri pastu nak down lebih2 kan..hahaha..tapi yg buat aku rs bersalah,sebab aku marah2 Nadyne mcm die dah phm jek..looser nye rasa..haaaiissh..


Nak teruskan perjuangan ni,kadang2 rasa kuat sgt,kadang2 rasa tak mampu..kadang2 aku akan mengeluh..my bad..dlm keadaan down camni,aku akan tertanya2,kt mane silapnye..aku x pernah bg Nadyne steroid,dr awal aku bagi die pakai sume yg organic n chemical free, kalau aku tersilap makan pun,x sptt nye keadaan teruk cmtu..orang lain,sapu2 sikit2 pastu dh ok anak dorg..tp Nadyne ni kesan die mcm org yg dh pakai steroid dh lame..ada masa mmg rasa nk mengalah..huhuhu..


Bila datangnye rasa down ni,ape aku akan buat?mmg aku akan ngadu dan bercerita dgn org..nanti lps2 pd tu,kurang la sikit..pastu dtg la semangat balik..hara arini ade la bende2 yg buat aku bersemangat blk..


Dan pagi2 masuk opis,nampak la belated birthday punye hadiah..ceklat!!! xtau nak gembira ke nak sedih!kahkah..klo aku -ve kan diri,aku akan meraung la,sbb dpt adiah ceklat tp x blh mkn..tp aku pilih +ve cpt2..1) HR ingat gak nak bg hadiah kt aku 2) boleh bg kt yaya 3) xdela ko cpt sgt gemok blk ...ok la ok la,+ve byk..hahaha


Pasal PEP,Jumaat-ahad, cite psl menu2 dietPEP..kami di bg menu diet utk seminggu,sbg panduan kalau x tau nak mkn ape,blh di olah,bkn kene ikut bende 100%..Pastu ada la resipi2 die bg gak..termenung jap gak lah memikirkan cmne nak curi2 masa nak msk sume tu..tp coach ade bg tips, die duh weken tu, masak byk2..pastu bekukan ikut portion2 yg kecil ikut hari. Better makan frozen cmtu dari kite makan makanan kt luar tu katenye..betul gak kan..aku rs aku pilih cara ni kot,maknenye aku kene teruskan la niat nk bli deep freezer.hahahha..peti ais aku dh x muat dah,penuh dgn susu Nadyne.


Aku plan konon nak start betul2 diet PEP ni hari ni,tp smlm aku g umah kakak ipar aku,x sempat gak nk masak2..so kite try pospon esok eh..hahahaha..lagipun ade bbrp supplement yg aku x de lg,diet ni consider start bile sume supplement ko amek skali..InsyaAllah harini dpt sume supplement yg dh aku order.


Oklah,xde idea dh nak menaip..ending entry,bg pencuci mata..haha






No comments:

Post a Comment